På nettsidene våre finner du svar på mange av spørsmålene vi mottar på telefon. Vi oppfordrer deg derfor til å søke etter svar i artiklene våre før du tar kontakt med oss. Bruk gjerne søkesiden vår eller se på spørsmål og svar-siden.
Når det gjelder spørsmål om konkrete saker, vil vi gjøre oppmerksom på at den gjennomsnittlige saksbehandlingstiden vår ligger på rundt ett år. Dersom du har klaget, vil du høre fra oss når vi har behandlet saken ferdig, eller hvis vi trenger mer informasjon. Vi har dessverre ikke mulighet til å besvare spørsmål om slike enkeltsaker muntlig, da vi prøver å jobbe mest mulig effektivt og etterrettelig. Spørsmål om en konkret sak må derfor sendes til . Husk å oppgi saksnummeret dersom du har det. Vi svarer på slike henvendelser så snart vi kan.
Dersom du har tilleggsopplysninger til en tidligere innsendt klage, kan du sende det inn gjennom klageskjemaet eller sende brev til postadressen vår.
Du vil få følgende alternativer:
Tast 1 for Datatilsynets veiledningstjeneste dersom du har spørsmål om bruk av personopplysninger. Du kan få råd både om tekniske og juridiske spørsmål. Veiledningstjenesten er åpen for alle, både virksomheter og enkeltpersoner.
Åpningstiden til veiledningstjenesten:
Mandager: 12.00-14.30
Tirsdag til fredag: 9.00-11.30
Tast 2 for arkivet dersom du ønsker innsyn i dokumenter.
Åpningstiden til arkivet
Mandag: 10.00-11.30 og 12.30–14.30
Tirsdag til fredag: 9.00-11.30 og 12.30-14.30
Tast 3 hvis du er journalist / representerer media (Pressebilder og kontaktinformasjon)
Tast 4 for sentralbord, eller vent på svar.
Åpningstiden til sentralbordet
Mandag: 10.00-11.30 og 13.00-14.30
Tirsdag til fredag: 9.00-11.30 og 12.30-14.30
Denne adressen kan ikke brukes til råd og veiledning. I så fall må dere kontakte veiledningstjenesten på telefon.
PS. Vanlig e-post er normalt usikret og ukryptert. Vi oppfordrer deg derfor til å ikke sende taushetsbelagte eller sensitive opplysninger via e-post.