Datatilsynet får mange henvendelser. På våre nettsider finner du svar på svært mange av spørsmålene vi mottar. Vi oppfordrer derfor alle til å undersøke om svaret kan finnes på nettsiden før du eventuelt tar kontakt. Du kan også se om noen av spørsmålene og svarene under kan hjelpe deg.

Skulle du likevel ha behov for hjelp, kan du ta kontakt med veiledningstjenesten vår for kortfattet råd og veiledning.

Telefon

NB. Telefontiden til veiledningstjenesten vår er:

  • Mandag: 12.00 – 14.30
  • Tirsdag: 09.00 – 11.30
  • Onsdag: 09.00 – 11.30
  • Torsdag: 09.00 - 11.30
  • Fredag: Stengt
  • Veiledningstjenesten

    Tast 1 for Datatilsynets veiledningstjeneste - dersom du har spørsmål om behandling av personopplysninger. Du kan få rådgivning både om tekniske og juridiske spørsmål hos vår veiledningstjeneste. Veiledningstjenesten er et tilbud for alle, både virksomheter og enkeltpersoner.

  • Arkivet

    Tast for arkivet - dersom du har spørsmål om henvendelsen din er mottatt, hvem som er saksbehandler, eller ønsker innsyn i dokumenter.

  • Mediehenvendelser

    Tast 3 for mediehenvendelser (eller ring direkte på 22 39 69 64). Kun dersom du representerer presse.

  • Sentralbord

    Tast 4 for sentralbord, eller vent på svar.

E-post, generelle henvendelser:

Denne adressen kan ikke brukes til råd og veiledning, da må dere kontakte veiledningstjenesten (se over). PS. Vanlig e-post er normalt usikret og ukryptert. Vi oppfordrer deg derfor til å ikke sende taushetsbelagte eller sensitive opplysninger via e-post.

Besøksadresse: Tollbugata 3, 0152 Oslo

Postadresse: Postboks 458 Sentrum, 0105 Oslo

Organisasjonsnummer: 974 761 467