Datatilsynet bytter nå kontorlokaler, og får ny adresse i Trelastgata 3 fra 1. mars. Akkurat nå jobber vi blant annet med å flytte servere og lignende, i tillegg til at vi flytter hele arkivet. Det fører dessverre til:

  • noe nedetid innimellom på deler av våre tjenester, slik som sentralbord
  • noen forsinkelser i behandlingen av henvendelser til arkivet
  • torsdag 18. februar og torsdag 25. februar holder arkivet helt stengt.

Vi beklager ulempene dette medfører, men er på plass igjen så fort som mulig!

---

Vi får mange henvendelser. Her på våre nettsider finner du svar på mange av spørsmålene vi mottar. Vi oppfordrer deg derfor til å søke etter svar i artiklene våre før du tar kontakt med oss. Du kan også se om noen av spørsmålene og svarene under kan hjelpe deg.

Vi vil også opplyse om at vi har samlet all informasjon om korona og personvern på en egen temaside

Skulle du likevel ha behov for hjelp, kan du ta kontakt med veiledningstjenesten vår for kortfattet råd og veiledning. 

Telefon

Åpningstid for sentralbordet er mandag-fredag fra kl. 10.00 til 12.00 og kl. 13.00 til 15.00. Dersom du vil til spesielle avdelinger, velg en av følgende:

 

  • Veiledningstjenesten

    Tast 1 for Datatilsynets veiledningstjeneste dersom du har spørsmål om behandling av personopplysninger. Du kan få rådgivning både om tekniske og juridiske spørsmål her. Veiledningstjenesten er et tilbud for alle, både virksomheter og enkeltpersoner.

    NB! Telefontiden til veiledningstjenesten er:

    Mandag: 11.30 - 14.00
    Tirsdag: 09.00 - 11.30
    Onsdag: 09.00 - 11.30
    Torsdag: 09.00 - 11.30
    Fredag: 09.00 - 11.30

  • Arkivet

    Tast 2 for arkivet dersom du har spørsmål om henvendelsen din er mottatt, hvem som er saksbehandler, eller ønsker innsyn i dokumenter.

  • Mediehenvendelser

    Tast 3 for mediehenvendelser (eller ring direkte på 22 39 69 64). Kun dersom du representerer presse.

  • Sentralbord

    Tast 4 for sentralbord, eller vent på svar.

E-post

Denne adressen kan ikke brukes til råd og veiledning. I så fall må dere kontakte veiledningstjenesten på telefon.

PS. Vanlig e-post er normalt usikret og ukryptert. Vi oppfordrer deg derfor til å ikke sende taushetsbelagte eller sensitive opplysninger via e-post.