Datatilsynet bytter nå kontorlokaler, og får ny adresse i Trelastgata 3 fra 1. mars. Akkurat nå jobber vi blant annet med å flytte servere og lignende, i tillegg til at vi flytter hele arkivet. Det fører dessverre til:
Vi beklager ulempene dette medfører, men er på plass igjen så fort som mulig!
---
Vi får mange henvendelser. Her på våre nettsider finner du svar på mange av spørsmålene vi mottar. Vi oppfordrer deg derfor til å søke etter svar i artiklene våre før du tar kontakt med oss. Du kan også se om noen av spørsmålene og svarene under kan hjelpe deg.
Vi vil også opplyse om at vi har samlet all informasjon om korona og personvern på en egen temaside
Skulle du likevel ha behov for hjelp, kan du ta kontakt med veiledningstjenesten vår for kortfattet råd og veiledning.
Åpningstid for sentralbordet er mandag-fredag fra kl. 10.00 til 12.00 og kl. 13.00 til 15.00. Dersom du vil til spesielle avdelinger, velg en av følgende:
Tast 1 for Datatilsynets veiledningstjeneste dersom du har spørsmål om behandling av personopplysninger. Du kan få rådgivning både om tekniske og juridiske spørsmål her. Veiledningstjenesten er et tilbud for alle, både virksomheter og enkeltpersoner.
NB! Telefontiden til veiledningstjenesten er:
Mandag: 11.30 - 14.00
Tirsdag: 09.00 - 11.30
Onsdag: 09.00 - 11.30
Torsdag: 09.00 - 11.30
Fredag: 09.00 - 11.30
Tast 2 for arkivet dersom du har spørsmål om henvendelsen din er mottatt, hvem som er saksbehandler, eller ønsker innsyn i dokumenter.
Tast 3 for mediehenvendelser (eller ring direkte på 22 39 69 64). Kun dersom du representerer presse.
Tast 4 for sentralbord, eller vent på svar.
Denne adressen kan ikke brukes til råd og veiledning. I så fall må dere kontakte veiledningstjenesten på telefon.
PS. Vanlig e-post er normalt usikret og ukryptert. Vi oppfordrer deg derfor til å ikke sende taushetsbelagte eller sensitive opplysninger via e-post.