Datatilsynet opplever for tiden stor pågang. Lengre svartid enn normalt må derfor påregnes. Svar på svært mange av spørsmålene vi mottar finnes på våre nettsider. Vi oppfordrer derfor alle til å undersøke dette før man eventuelt tar kontakt.

Skulle du likevel har behov for veiledning kan du ta kontakt med vår veiledningstjeneste for kortfattet råd og veiledning.

E-post

Vanlig e-post er usikret og ukryptert. Vi oppfordrer deg derfor til å ikke sende taushetsbelagte eller sensitive opplysninger via e-post.

Telefon

I januar og februar har veiledningstjenesten noe redusert telefontid. Telefontiden er mandag klokken 12.00-15.00, og onsdag og fredag klokken 09.00-11.30. 

 

  • Veiledningstjenesten

    Tast 1 for Datatilsynets veiledningstjeneste - dersom du har spørsmål om melding, konsesjon, informasjonssikkerhet, eller annen bruk av personopplysninger. Du kan få veiledning både om tekniske og juridiske spørsmål hos vår veiledningstjeneste.

    Veiledningstjenesten er et tilbud for publikum som har spørsmål om behandling av personopplysninger.

    Telefontid for veiledningstjenesten er 12.00-15.00 mandager og 9.00-11.30 tirsdag-fredag

  • Arkivet

    Tast for arkivet - dersom du har spørsmål om henvendelsen din er mottatt, hvem som er saksbehandler, eller ønsker innsyn i dokumenter.

  • Mediehenvendelser

    Tast 3 for mediehenvendelser (eller ring direkte på 22 39 69 64).

  • Andre henvendelser

    Tast 4 for andre henvendelser, eller vent på svar.

Besøksadresse: Tollbugata 3, 0152 Oslo

Postadresse: Postboks 8177 Dep., 0152 Oslo

Organisasjonsnummer: 974 761 467