Datatilsynet har for tiden noe begrenset kapasitet grunnet situasjonen med koronavirus, og ansatte har i hovedsak hjemmekontor eller er i karantene. Vi beklager ulempene dette fører til for alle som ønsker kontakt, men vi er nå i en felles situasjon der vi følger samfunnstiltakene og gjør det vi kan for å forhindre smitte

Våre åpningstider og telefonnumre er:

Sentralbordet - 22 39 69 00
mandag-fredag fra kl. 10.00 til 14.00
Sentralbordet har påskestengt fra onsdag 8. april kl. 13.00 til tirsdag 14. april kl. 10.00.

Veiledningstelefonen - 22 39 69 00 + tast 1
mandag fra kl. 11.30 til 14.00
onsdag fra kl. 9.00 til 11.30 
torsdag fra kl. 9.00 til 11.30
Veiledningstelefonen har påskestengt fra torsdag 9. april kl. 9.00. Vi åpner igjen onsdag 15. april kl. 09.00.

Virksomheter (bedrifter, institusjoner, etc.) samt personvernombud kan ringe vår beredskapstelefon for virksomheter (22 39 69 90). Dette telefonnummeret kan benyttes dersom virksomheten opplever et akutt behov for å komme i kontakt med oss utenom veiledningstjenestens åpningstid. Det kan for eksempel være i forbindelse med oppståtte brudd på personopplysningssikkerheten, hvor man har behov for rask rådgivning og avklaring av videre håndtering av sikkerhetsbruddet.

Vi får mange henvendelser. På våre nettsider finner du svar på mange av spørsmålene vi mottar. Vi oppfordrer deg derfor til å undersøke om svaret kan finnes på nettsiden før du eventuelt tar kontakt med oss. Du kan også se om noen av spørsmålene og svarene under kan hjelpe deg.

Vi vil også opplyse om at vi har samlet all informasjon om korona og personvern på en egen temaside

Skulle du likevel ha behov for hjelp, kan du ta kontakt med veiledningstjenesten vår for kortfattet råd og veiledning.

Telefon

  • Veiledningstjenesten

    Tast 1 for Datatilsynets veiledningstjeneste - dersom du har spørsmål om behandling av personopplysninger. Du kan få rådgivning både om tekniske og juridiske spørsmål her. Veiledningstjenesten er et tilbud for alle, både virksomheter og enkeltpersoner.

    NB! Telefontiden til veiledningstjenesten vår er:

    Mandag: 11.30 - 14.00
    Tirsdag: Stengt
    Onsdag: 09.00 - 11.30
    Torsdag: 09.00 - 11.30
    Fredag: Stengt

  • Arkivet

    Tast for arkivet - dersom du har spørsmål om henvendelsen din er mottatt, hvem som er saksbehandler, eller ønsker innsyn i dokumenter.

  • Mediehenvendelser

    Tast 3 for mediehenvendelser (eller ring direkte på 22 39 69 64). Kun dersom du representerer presse.

  • Sentralbord

    Tast 4 for sentralbord, eller vent på svar.

  • Beredskapstelefon

    Beredskapstelefonen er kun beregnet på personvernombud eller andre representanter for virksomheter som opplever et akutt behov for å komme i kontakt med Datatilsynet utenom veiledningstjenestens ordinære åpningstid. Ring 22 39 69 90. 

E-post

Denne adressen kan ikke brukes til råd og veiledning, da må dere kontakte veiledningstjenesten (se over).

PS. Vanlig e-post er normalt usikret og ukryptert. Vi oppfordrer deg derfor til å ikke sende taushetsbelagte eller sensitive opplysninger via e-post.