Sted: Kulturhuset i Boksen (2. etg.), Youngs gate 6, Oslo
Tid: torsdag 20. juni, kl. 09.00-10.00 (enkel servering og registrering fra kl. 8.30)
I rapporten ser vi på hvordan norske partier bruker mikromålretting i politiske kampanjer. Vi har intervjuet representanter fra samtlige politiske partier på Stortinget om deres bruk av, og holdninger til, mikromålretting og dataanalyse i valgkamp.
På seminaret presenterer vi våre funn, og beskriver utviklingen og stillingen til dataanalyse og digital målretting av politisk budskap i dag. Vi gir også praktiske retningslinjer for bruk av digital målretting i valgkampsammenheng.
Møt Datatilsynet, representanter fra politiske parter og analytikere til samtale og debatt.
Se rapportlanseringen i videovinduet nederst i denne saken.
Program
- Velkommen ved direktør Bjørn Erik Thon, Datatilsynet
- Innlegg av Petter Bae Brandtzæg, førsteamanuensis UiO og sjefforsker SINTEF Digital
- Presentasjon av rapporten ved Dag Grytli og Magnus Mühlbradt, Datatilsynet
- Panelsamtale med
- Arnt Olav Aardal, Head of Compliance i Bisnode
- Helene Zakariassen Skulstad, kampanjeleder i Venstre
- Christian Laland, kommunikasjonsrådgiver og sjef for digitale medier i Høyre
- Amund Vik, leder i politisk avdeling i Arbeiderpartiet
- Ordstyrer Martin Gundersen, NRKbeta
Se lanseringen av "På parti med teknologien – digital målretting av politiske budskap i Norge", med påfølgende panelsamtale:
(NB! De tre første minuttene av opptaket har dårlig bildekvalitet).